×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 08:39
  • بازدید : 115
  • تعداد بازدید : 110
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاونت تحقیقات و فن آوری

جدیدترین گزارش ضریب مجلات در سال 2023 اعلام شد.

جدیدترین گزارش ضریب مجلات در سال 2023 اعلام شد.

جدیدترین گزارش ضریب مجلات در سال 2023 اعلام شد.

موسسه کلاریویت آنالیتیک که قبلا تحت عنوان تامسون رویتر فعالیت می­کرد بنا به نسبت هرساله خود اقدام به محاسبه و انتشار آخرین ضریب مجلات نمایه شده در پایگاه ای اس ای درسال 2023 نموده. براساس این گزارش 160 مجله از تمامی علوم از ایران در این پایگاه دنمایه می­شود که سهم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 13 مجله در حوزه علوم بالینی قابل توجه است.

همانند گزارش 2022 هر 13 مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موفق به ماندگاری و رتبه بندی و اخذ ضریب تاثیر در این پایگاه شده اند.

بنا بر این گزارش میزان ضریب تاثیر سه 3 مجله از مجلات دانشگاه نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است .

همچنین چهار مجله از این مجلات موفق به بهبود وضعیت چارک خود در آخرین رتبه بندی 2023 کلاریویت آنالنیک شده اند. بازه ضریب تاثیر مجلات دانشگاه در این گزارش بین 3% تا 9/2 بوده است.

از نکات چشم گیر این گزارش ارتقاء ضریب تاثیر مجله APPlied food Biotechnoligy  از 4/1 به 6/2 بوده که جای خسته نباشید به دست اندکاران این مجله را دارد.

همچنین از جهت رتبه بندی کشوری از جهت بالاترین ضریب تاثیر در بین مجلات حوزه علوم بالینی مجله Archirr of Academic Emergery media  با اختلاف بسیار کم موفق به کسب مقام سوم کشور شده است.

براساس این گزارش در حال حاضر دانشگاه دارای یک مجله در چارک اول موضوعی، یک مجله در چارک دو، 5 مجله درچارک 3 و نهایتا 6 مجله در چارک 4 موضوعی مربوط می­باشد.

از آنجا که گزارش سال2023 براساس مقالات 2021 و 2022 نتشر شده توسط مجلات می­باشد همانطور که پیش بینی می­شود به دلیل تضای پاندمی حاکم به دوسال مذکور و اینکه مقالات منتشر شده در حوزه کووید19 معمولا با ارجاع بالا بوده­اند و با حدف تدریجی شمارش ارجاعات این دست از مقالات از سبد مجلات حوزه پزشکی در تمام دنیا با افت محسوسی در ضریب تاثیر مواجه بوده ایم. این مقادیر برای مجلات نظیراست و نیو انگند در مواردی به 70تا 90 وحد افت نیز رسیده است.

در این خصوص مجلاتی که در حوزه کووید 19 فعالیت بیشتری داشته اند با نزدیک شدن به نیمه عمر ارجاع گیری این مقالات و حوزه نشر دانشگاه که پرچم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کشور را در حوزه علم و دانشگاه برافراشته نگه داشته اند تقدیر و تشکر به عمل می­آوریم و آرزوی روزهای بهتر و کسب جایگاه­های هرچه بالاتر و شایسته تر برای تک تک مجلات علوم پزشکی در دانشگاه و کشور را داریم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت تحقیقات و فن آوری
  • کد خبر : 144343
کلید واژه
تنظیمات قالب